הוראות לאחר הזרקת חומצה היאלורונית

הוראות לאחר הזרקת חומצה היאלורונית בשפתיים

הליך מילוי השפתיים באמצעות הזרקת חומצה היאלורונית אורך דקות ספורות והוא נחשב להליך זעיר פולשני. עם זאת, עלולות להופיע מספר תופעות לוואי מסוימות לאחר ההליך כמו נפיחות, רגישות בשפתיים וחבורות. תופעות ותסמינים אלה יחוו בדרך כלל באופן קל אך יידרשו טיפול ותשומת לב. כדאי לדעת מבעוד מועד על התופעות השונות, כדי לא להיבהל לאחר מכן, ולדעת איך להיערך לכך.

חומצה היאלורונית בשפתיים תופעות לוואי

תופעות הלוואי המיידיות וארוכות הטווח לאחר הזרקת חומצה היאלורונית בשפתיים הינן מועטות, קלות ובדרך כלל עוברות מאליהן. עם זאת, מכיוון שזוהי פרוצדורה רפואית לכל דבר ועניין, יש להקפיד מלכתחילה על מקצוענותו ומיומנותו של מבצע ההליך. תופעות לוואי מיידיות לאחר ההליך עלולות לכלול: דימום מועט ממקום ההזרקה, נפיחות והרגשה משונה בשפתיים. כל אלה יחלפו כנראה לאחר 48 שעות מזמן ההזרקה.

תופעות לוואי ארוכות טווח עלולות להתרחש, בעיקר כאשר קונים את החומצה ההיאלורונית ברחבי הרשת ומנסים להזריק לבד, או כאשר מגיעים למרפאה או מזריק בעלי מומחיות מעטה וללא הכשרה. תופעות אלו עלולות לכלול: דימום רב מהשפתיים, חבורות ונפיחות מוגזמת, אסימטריה של השפתיים שגורמות לחוסר פרופורציה בשפתיים ובליטות שונות אשר נגרמות מטכניקת הזרקה לא נכונה. במקרה ותופעות אלו מדאיגות אותך או ממשיכות זמן ארוך מדי, ההמלצה היא לפנות באופן מיידי למרפאה או רופאי עור אשר יוכלו לסייע בפתרון. כדי להימנע ממצבים לא רצויים אלו, ננסה לעשות קצת סדר במה מותר ומה אסור לעשות לאחר ההזרקה עצמה.

מה אסור אחרי הזרקת חומצה היאלורונית בשפתיים?

כדאי באופן כללי לשמור על מספר כללים של עשה ואל תעשה מייד לאחר ההזרקה:

  • תוכלי לאכול מייד לאחר ההזרקה, אולם עשי זאת בזהירות. ביום הראשון נסי לאכול מזונות שקל לאכול וללעוס אותם, ואינם גורמים למאמץ השפתיים. כמו כן, אל תשתי דרך קשית את השתייה שלך, מכיוון שפעולה זו עלולה להפעיל לחץ לא רצוי על השפתיים.
  • כדאי להימנע מתוספי ויטמין E למשך מספר ימים, מכיוון שהם עלולים לפעמים להגביר את הסיכון לחבלות.
  • הימנעי מנשיקות או עיסוי בשפתיים מייד לאחר ההליך, ואף 24 שעות לאחר ההזרקה, אם זוהי ההזרקה הראשונה שלך. בנוסף אל תשתמשי בחומרי פילינג או בכל מברשת ניקוי קשה באופן ישיר על השפתיים.
  • השתדלי לא לשתות אלכוהול לפחות 24 שעות לאחר הזרקת חומצה היאלורונית.
  • הימנעי מאימונים פיזיים מאומצים ומטמפרטורות חמות מדי למשך 24 שעות לפחות – לחץ דם וקצב לב מוגבר כתוצאה מהפעילות הגופנית עלולים להחמיר את הנפיחות או החבלות הקיימים.
  • הימנעי מעודף מלח במשך 24 שעות לאחר ההזרקה, מחשש להתייבשות השפתיים.
  • המנעי מחשיפה ישירה לשמש ולחום למשך 24 שעות.

מה כן כדאי לעשות כדי להוריד נפיחות או כל תופעת לוואי אחרת?

לאחר ההזרקה, את עלולה לראות כי שפתייך נפוחות יותר מאשר מה שציפית לראות. אל דאגה, נפיחות זו עשויה להיעלם או לרדת תוך מספר שעות. ישנם מספר טיפים והמלצות שנוכל לתת לך כדי להפחית את הנפיחות ולזכות במהרה בשפתיים שייחלת להן:

  • את יכולה להניח שקית קרח או כל שקית קפואה אחרת על השפתיים, רצוי לשים זאת דרך שקיק בד כדי שהקרח לא ייגע באופן ישיר בשפתיים או יידבק אליהן ויגרום לכאב
  • שתי הרבה מים.
  • כדי לכסות ולהסתיר את החבורות הקיימות, אם ישנן, את יכולה להשתמש בליפ גלוס אשר הינו מותר לשימוש ובשפתון.
  • במידה ואת עדיין מרגישה כאבים בשפתיים, ניתן להשתמש במשחת אלחוש לשפתיים (EMLA) בהתייעצות עם רופא מומחה.

תוכן עניינים

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

חומצה בשפתיים זמן
בלוג
admin

כמה זמן מחזיקה חומצה בשפתיים?

השפעותיה של החומצה ההיאלרונית על עיבוי השפתיים הינה זמנית, כך שסביר להניח כי תזדקקי לטיפולים חוזרים כל 6 עד 9 חודשים לערך, כדי לשמר את התוצאות באופן המיטבי. עם זאת,

המשיכו לקרוא »
סוגי חומצה בשפתיים
בלוג
admin

סוגים של חומצה היאלרונית בשפתיים

חומצה היאלרונית בשפתיים (HA) הינה הדרך הפופולרית ביותר אשר נועדה לשפר את מראה השפתיים שלנו בימינו. חומצה היאלרונית היא חומר טבעי הקיים בגוף, ומאופיינת בכך שהיא יכולה לספוח ולמשוך מים

המשיכו לקרוא »