סוגי חומצה בשפתיים

סוגים של חומצה היאלרונית בשפתיים

חומצה היאלרונית בשפתיים (HA) הינה הדרך הפופולרית ביותר אשר נועדה לשפר את מראה השפתיים שלנו בימינו. חומצה היאלרונית היא חומר טבעי הקיים בגוף, ומאופיינת בכך שהיא יכולה לספוח ולמשוך מים באופן שיסייע לעור להישאר לח ומוצק. הצורה הסינתטית של חומר זה משמשת למספר טיפולים קוסמטיים ואסתטיים, לרבות עיבוי שפתיים, אך גם החלקת קמטים במקומות ספציפיים. הסוגים השונים של חומרי החומצה ההיאלרונית בהם נעשה שימוש עברו את אישורי ה-FDA, כך שתוכלי להיות בטוחה בעת ההליך ולאחריו. ישנם מספר סוגי חומצה בשפתיים, והם שונים זה מזה בעובי, באורך הזמן אשר הם מחזיקים, ובמומחיות המטפל בהזרקה באמצעותם.

ישנם מגוון סוגי חומרים לעיבוי השפתיים

המוצרים השונים מכילים גליקוזאמינוגליקן (glycosaminoglycan), אשר הינו חלבון הנמצא באופן טבעי בעור האדם, בעיניים וברקמת החיבור. כלומר, משמעה של עובדה זו היא שהמולקולה הינה טבעית וכבר קיימת בגוף שלך. החומרים השונים משדרגים את מראה השפתיים באמצעות שיפור הצורה, המבנה והנפח. בדרך כלל, התוצאות של מילוי חומצה היאלורונית נמשכות מספר חודשים לפני שנדרש טיפול נוסף, אך הפיתוחים התדירים המתרחשים בשוק זה מניבים חומרים עמידים אף יותר אשר תוצאותיהם יימשכו ויישארו לפרק זמן ארוך יותר.

למטרות עיבוי שפתיים סוגים מסוימים של חומצה היאלרונית הינם פופולריים ביותר. מבין שמות המותגים, ניתן למנות את: רסטילן, Juvéderm ו-Versa. סוגי רסטילן כוללים: רסטילן-L, רסטילן משי ורסטילן קיס (Kysse). קו מוצרי Juvéderm כוללים: Juvéderm Volbella XC, Juvéderm Ultra XC ו- Juvéderm Vollure. ורסה Versa)) הוא מוצר אשר הפופולריות שלו הולכת ועולה בשנים האחרונות. כדי לבחור מבין שלל המוצרים, יש לשאול את המטפל, ולאחר ייעוץ הדדי בו הוא שומע על השיפורים הספציפיים בהם תהיי מעוניינת הוא יוכל להמליץ על חומר זה או אחר. בכל מקרה כדאי שתכירי את הסוגים השונים, ותוכלי לקבל החלטה מושכלת יותר.

אישה מחזיקה סוגי בקבוקים

רסטילן והסוגים השונים

רסטילן (Restylane) מאושר על ידי ה-FDA ולמעשה יכול לשמש למגוון טיפולים כמו תיקון או יישור קמטים וקמטוטים בינוניים עד חמורים וכן גם לשם עיבוי שפתיים. לשם עיבוי שפתיים סוגים שונים של רסטילן יכולים לשמש:

  • רסטילן-L  – כולל לידוקאין לשם אלחוש השפתיים. ישנן נשים אשר רגישות לסוג זה של חומר, ועליהן לעדכן את המטפל לפני התחלת הטיפול.
  • רסטילן משי (Restylane Silk): משמש להגדלת השפתיים ותיקון קמטים סביב הפה. השפתיים והקווים מסביב לפה, בדומה לאזורים אחרים בפנים, מראים סימני הזדקנות ככל שמתבגרים. מצב זה גורם לרוב לדילול מראה השפתיים, לאיבוד צורה ולעלייה במספר הקווים האנכיים מעל השפה. חומר זה תוכנן במיוחד כדי לספק תוצאות בעלות מראה טבעי באזורים הספציפיים הללו על ידי שימוש בחלקיקי חומצה היאלורונית קטנים וחלקים.
  • רסטילן קיס – (Restylane Kysse) מאפשר תנועה גמישה והוספת נפח לשפתיים במראה טבעי. החומר הוכח כחומר אשר מחזיק מעמד עד שנה. כמו כן הוא עשוי לשפר את המרקם והצבע של השפתיים, תוך שמירה על מגוון רחב של הבעות.

Juvéderm והסוגים השונים

סוג נוסף של חומצה היאלרונית בשפתיים הוא הג'ובידרם. כל מוצרי הג'ובידרם  הינם משפחה של חומרי מילוי עוריים על בסיס חומצה היאלורונית הכוללת מספר מוצרים.

  • Juvéderm Ultra XC: משמש להגדלת השפתיים ותיקון קו החיוך. החומר אושר על ידי ה- FDA בשנת 2010. התוצאות המתקבלות הינן מיידיות לאחר ההזרקה ויכולות להימשך כשנה.
  • Juvéderm Volbella XC: משמש להגדלת השפתיים ותיקון הקווים הפריורליים (מסביב לפה). חומר זה אשר יכול להחזיק למשך כשנה, הוא ג'ל צלול אשר מוזרק ישירות לתוך ומסביב לשפתיים באמצעות מחט עדינה במיוחד. ג'ל הלידוקאין משפר את נוחות ההזרקה על ידי הפחתת הרגישות לכאב.
  • Juvéderm Vollure –  החומר אשר מיוצר בטכנולוגיה חדשנית  מתהדר להיות חומר מילוי גמיש וקל יותר להזרקה. הוא מאפשר מילוי רך יותר ויעיל במיוחד בתיקון קווים עדינים. מעבר לכך התוצאה שלו תהיה גם הגדלת שפתיים טבעית יותר. בנוסף, החומר פחות הידרופילי (מושך פחות מים) ולכן עשויה להיות פחות נפיחות אזורית מיד לאחר ההזרקה. מאפיין זה מוביל לתוצאה עדינה יותר.

כל המוצרים של Juvéderm מאושרים על ידי ה- FDA, על פי ההתוויות הרפואיות השונות. החומצה ההיאלורונית המשמשת במוצרים אלה הינה מרוכזת מאוד ומיוצרת במטרה שתוצאת ההזרקה תוכל להחזיק מעמד זמן רב ולהיות ארוכת טווח. בנוסף, כל מוצרי Juvéderm XC מעורבבים מראש עם חומר מרדים ומאלחש (לידוקאין) כדי להפחית את אי הנוחות מההזרקות. כאשר לזריקה עצמה כבר מתווסף מרכיב האלחוש אפשר לחסוך בזמן מכיוון שאין צורך במשכך כאב מקומי נפרד לפני ההליך. על פי דיווח שנמדד במחקר מסוים צוין כי 93 אחוז מהמשתתפים בניסוי הקליני הבחינו בירידה בכאב עם פורמולות המכילות לידוקאין.

ורסה (Versa)

לאחר שימוש במשך יותר מארבע שנים בקנדה (שם הוא גם מיוצר), VERSA קיבל את אישור ה FDA לשימוש בארצות הברית בשנת 2017. יעילות החומר מתבטאת בכך שיש פחות נפיחות לאחר ההזרקה. איכות זו הופכת את תיקון הנפח למדויק ומאוזן יותר, מכיוון שהמטפל לא צריך לחשוב על גורם הנפיחות לאחר ההזרקה ולחשב את התוצאה הסופית שהוא מעוניין בה. חומר זה מתאים במיוחד לטיפולי פרופורציה בשפתיים. ברמה המולקולרית, ל-VERSA יש מבנה חלקיקים זעיר וכדורי אשר בסופו של דבר מוביל למראה טבעי מאוד של השפתיים.

לסיכום – בחרי את סוג החומר הטוב ביותר עבורך

בכל החלטה שלא תתקבל, זכרי כי קיימות לפנייך אפשרויות רבות. את מוזמנת לחקור על החומרים השונים וכמובן שכדאי להתייעץ עם מומחה בתחום לגבי החומר הרצוי, כדי שתוכלי להיות מסופקת ומרוצה מהתוצאה הסופית. המטפל יוכל להתאים עבורך את החומר שהכי מתאים לשפתיים שלך, ובסופו של דבר לתוצאה שאת באמת רוצה. אצלנו בעיבוי מילוי ועיצוב שפתיים – Lipsly אנו מקפידים לתת לך את כל המידע המבוקש, כך שתרגישי בשליטה ובעלת כוח על התהליך. החומרים השונים שונים זה מזה הן בהרכב, הן במשך ההשפעה והתוצאה שתתקבל. בנוסף ישנו הבדל במחיר שגם נכלל בשיקול. לכן יש לקחת את כל הגורמים והשיקולים השונים לעשות חשבון על מנת להגיע לתוצאה הרצויה עלייך בדרך הטובה ביותר.

תוכן עניינים

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

הוראות לאחר הזרקת חומצה היאלורונית
בלוג
admin

הוראות לאחר הזרקת חומצה היאלורונית בשפתיים

הליך מילוי השפתיים באמצעות הזרקת חומצה היאלורונית אורך דקות ספורות והוא נחשב להליך זעיר פולשני. עם זאת, עלולות להופיע מספר תופעות לוואי מסוימות לאחר ההליך כמו נפיחות, רגישות בשפתיים וחבורות.

המשיכו לקרוא »
חומצה בשפתיים זמן
בלוג
admin

כמה זמן מחזיקה חומצה בשפתיים?

השפעותיה של החומצה ההיאלרונית על עיבוי השפתיים הינה זמנית, כך שסביר להניח כי תזדקקי לטיפולים חוזרים כל 6 עד 9 חודשים לערך, כדי לשמר את התוצאות באופן המיטבי. עם זאת,

המשיכו לקרוא »